понеділок, 4 березня 2013 р.

Чи є професія вчителя популярною?

  Учитель – це вічна професія. Педагоги закладають цеглинки майбутнього цивілізації. З глибокої давнини шанували і цінували їх, бо це за Макаренком «інженери дитячих душ». У рамках інноваційного проекту «ПрофіСтарт: юні обирають майбутнє» учасники, дослідивши ринок праці визначили топ-п’ятірку професій Нововоронцовського району. Команда учасників заглибилася у вчительський світ для того, щоб відстежити, чи є на сьогодні престижною і популярною ця професія і чи користується вона попитом на ринку праці. 
   Спочатку команда компаративістів відмониторила це питання у засобах масової інформації. Пізнавальною у профорієйнтаційному спектрі подана стаття Ольги Сергєєвої «Ким працюють філологи?». З неї вони дізналися про те, що філологи вивчають не тільки письмові тексти. Море філологічного плавання просторе – це і вчитель, викладач, репетитор, журналіст, перекладач, менеждер, дилер, референт, консультант, синхроніст, копірайтер, бібліотекар. Отже, філолог – це не просто гарна, чудова, прекрасна особистість, а ще й інтелектуальна еліта, без якої просто неможливий адекватний суспільно-історичний розвиток. То попит був, є і буде. Так само можуть самореалізуватись і вчителі інших спеціальностей, якщо це харизматична особистість.
  Сьогодні люди часто нарікають на свою роботу: мало платять, умови праці тощо. Посадовці хваляться, що піднімають пожитковий мінімум, зарплати, роблять усе для збільшення робочих місць. Маючи диплом історика, журналіст віришила сама знайти роботу вчителя і дізнатися плюси і мінуси цієї професії. Це виявилося не так і просто. Резюме було розіслане по відділах освіти Львова. Наближалося перше вересня, але пропозиції не було. І ось таки з`явилося вакантне місце педагога-організатора. Колектив зустрів радо, подав руку допомоги. Робота виявилася надзвичайно складною і відповідальною, підготовка до уроків та заходів займала багато часу ще і доводилося за власні кошти готувати відповідні матеріали. Коли минув місяць і настав час заробітньої плати, вона була розчарована. Без досвіду роботи, вислуги, категорії, будь-якого платня становила близько 1 тисячі грн., а ще проїзд, харчування, канцелярські товари забирають значну частину заробітку. Суми, що залишались не вистачало до наступної зарплати. Після першого семестру написала заяву і звільнилась за власним бажанням.Цього вистачило, щоб зрозуміти: праця вчителя досить важка, малозабезпечувана, забирає багато сил і часу. Проте все ж є вчителі, які повністю віддаються своїй роботі. З цього і випливає обгрунтована відповідь на питання, чому серед працівників школи так мало молодих спеціалістів. 


     На прикладі нашої Нововоронцовської ЗОШ №1 команда може надати аргументовані докази щодо висновку журналіста. Школою була виставлена вакансія вчителя праці, історії. Відділ освіти надсилає молодих спеціалістів. Але відпрацювавши стартовий капітал (3 роки), вони пішли в агропромисловий комплекс, так як наш район сільскогосподарський. Земля більше дає, ніж освіта. Цього року знову відбулося вливання молодих кадрів у педагогічний колектив. Перший семестр подав надію та те, що вони не перекваліфікуються, бо люблять дітей, шукають підхід до школярів, зацікавлюючи різними нетрадиційними уроками та позакласними заходами. Не зважаючи на мінуси професії, вони горять бажанням осучаснити освіту. Євгеній Сергійович Мазур вчитель історії Нововронцовської ЗОШ №1, ще не отримав диплома, він тільки навчається, але уже користується повагою і серед учнівського, і вчительського колективів. Уроки Євгенія Сергійовича, як правило нестандартні, інтегровані з використанням новітніх технологій. Крім того, молодий спеціаліст не обмежується викладацькою діяльностю, він активний і в позакласній роботі. Це ж можна сказати і про Євменову Олену Олександрівну – вчителя хімії. Нелегко молодим педагогам Хріненко Ірині Леонідівній (ураїнська мова і література) і Ткаченко Марії Павлівній (біологія), адже вони не місцеві, але марять школою і, гадаємо, що через ці негаразди у них не відпаде охота сіяти добре, розумне, вічне після обов`язкових 3-х років. 


   Багато хто бажає стати вчителем, але зіткнувшись віч-на-віч з освітянськими реаліями, не всі витримують цей іспит. Школа для ентузіастів своєї справи, можна сказати альтруїстів. Сподіваємося, що вони не тільки не переведуться, а і їх число значно збільшиться. 

Команда «ПрофіСтарт» 
Нововоронцовської ЗОШ №1

Немає коментарів:

Дописати коментар