четвер, 5 березня 2015 р.

Той, хто виголошує промову

Ораторське мистецтво бере свій початок з глибокої давнини, а талант великих ораторів не меркне і через тисячоліття. Видатні особистості Стародавньої Греції: Арістотель, Платон, Сократ, Демосфен. Як ці люди стали ораторами і, які зузилля їм довелося прикладати, щоб досягти своєї мети?
Де б про це більше дізналися учасники команди "Профі" Комишанської ЗОШ №26, як не у відділі естетичного виховання Херсонської обласної бібліотеки для дітей імені Дніпрової Чайки?




Завідуюча відділом Анжела Борисівна Ракша підготувапла дуже цікаву інформацію як і про ораторів античності, так і про ораторів ХХ століття.


Профістартівців вразила розповідь про непростий шлях до визнання Демосфена, який вирішивши виправити всі недоліки своєї промови, усамітнився, оббрив потім собі півголови, щоб не виходити з будинку, поки волосся не відросте, у день по декілька годин підряд займався вправами: набирав у рот камінчики і намагався говорити голосно і ясно, щоб навчитися вимовляти звук "р", він брав щеня, слухав його гарчання і повторював звуки. Демосфен привчив себе голосно вимовляти вірші, коли піднімався на гору чи гуляв по березі моря, причому намагався заглушити своїм голосом шум хвиль. Іноді молода людина не виходила по два, по три місяці, поки, нарешті, зовсім не опанував голосом і жестами.


А вчення найвидатнішого римського оратора Цицерона актуальні і сьогодні: "Найкращий оратор є той, хто своїм словом і повчає слухачів, і дає насолоду, і справляє на них сильне враження".
Саме такою і була наша гостя Жиленко Надія Семенівна – викладач кафедри режисури Херсонського училища культури.


Надія Семенівна провела тренінг для десятикласників на тему "Специфіка ораторського мистецтва, його практичне застосування".


Виступ цієї талановитої жінки дійсно справив сильне враження на присутніх, які з насолодою її слухати.
Вивчаючи ораторське мистецтво, школярі цікавилися:
Як навчитися «володіти собою»?
Як привернути увагу до свого виступу?
Що робити, якщо під час виступу хтось зайшов і всі відволіклись на нього?
Які є вимоги щодо дикції?
Що означає «володіти голосом»?
Чи доречне під час виступу жестикулювання і чи можна давати волю емоціям?


Вчити - обов'язок оратора, тож, відповівши на всі запитання Надія Семенівна ще й практично займалась з профістартівцями.


Дружними оплесками нагородили тренера вдячні слухачі.
Ми приєднуємось до цих оплесків з захопленням і словами подяки: Надіє Семенівно, здоров`я Вам міцного, щастя людського і МИРУ нам усім!
Сподіваємося, що після такого корисного тренінгу дівчатам та юнакам підготувати і презентувати перед однолітками обрану професію, використовуючи матеріали, зібрані в процесі її вивчення буде зовсім просто. Успіхів вам, профістартівці!

Немає коментарів:

Дописати коментар