пʼятниця, 10 квітня 2015 р.

З мрією про майбутню професію.

З чого і в якому віці починається професійна орієнтація вашої дитини? Ми почитали  багато  необхідної літератури, проаналізували  і дійшли висновку, що як виявляється, конкретні наочні уявлення про світ професій дитина починає отримувати вже з 2,5-3 років.




    Досвідчені педагоги дитячих дошкільних установ впевнені, що для того, щоб полюбити якусь професію, дитині мало про неї знати з розповідей дорослих або книг, йому потрібно пограти в неї. Пам'ятаєте, як  ми самі грали у  лікаря, у шофера, у вчителя? Цей список дуже важливо розширювати.
  Деякі елементи професійної діяльності дитині зрозуміти важко, але в кожній професії є область, яку можна представити образами і ситуаціями з життя. Десь з 14-16 років, якраз у нашому віці,  з'являються  перші очікування від професії та від своєї в ній ролі. Головне - не забувати, що цей складний процес зароджується дуже рано і що ним можливо керувати.
    А як відомо здібності розвиваються на основі діяльності. Ось показовий приклад з життя однієї родини:
   Мама з сином стоять в магазині біля вітрини з тортами і тістечками, милуються і вибирають, що купити до чаю. Мама вигукує: «Адже хтось же зробив цю красу!» Син запитує: «А хто?» Так  і починається їх розмова про професії кондитера і кухаря. Вже по дорозі додому вони вирішили зробити свій кулінарний шедевр. Купивши різне за формою печиво, цукрову пудру і варене згущене молоко, вони приступили до захоплюючої роботі. В результаті спільних зусиль на столі з'явився солодкий казковий будиночок.
                        

   Нам, дівчаткам дуже подобаються прикраси, особливо мамині. Якщо запропонувати  маленькій  дівчинці придумати і намалювати прикраси самій. Можливо, вона захопиться цим заняттям і коли-небудь стане ювеліром або дизайнером. Головне тут - пробувати. А відчуття, отримані в процесі таких дитячих ігор, допоможуть визначитися з професійним покликанням.

                                   

   Існують  спеціальні психологічні ігри, що допомагають сформувати профорієнтацію. Наприклад, є гра на розвиток відчуттів і сприйняття, яка називається «Чарівний мішечок». У якій-небудь мішечок складаються предмети, пов'язані з різними професіями. Не заглядаючи всередину нього, тільки на дотик, дитина повинна вгадати предмети і пов'язати їх з якимись професіями.

                          

    Інші ігри, наприклад, «Вгадай професію по жестах», «Згадай якомога більше слів на букву" ... ", пов'язаних з даною професією», «Вибери з карток тільки ті знаряддя праці, які пов'язані з цією професією», не менш цікаві і корисні.

      Пам'ятайте, що щасливий той, хто займається улюбленою справою в житті. Нехай кожна  дитина буде  щасливою!



Світлана Морозова, учасник херсонської команди ПРОФІ

Немає коментарів:

Дописати коментар