Ресурси для навчання

2013-2014 н. р.

Тема 6. Рекламні технології та новітні прийоми рекламістики.

Про заняття, проведене для херсонської команди читайте тут 

Поради фахівця щодо виготовлення друкованих рекламних матеріалів   від арт-директора студії "Артефак" Людмили Дем`яненко.

Рекламный буклет — это рекламно информационное издание, отпечатанное на одном листе, как правило, многокрасочное, сфальцованное (сложенное) любым способом в один или несколько раз. Многие люди, которые пытаются на любительском уровне создать рекламные буклеты и брендбуки, делают весьма распространенную ошибку, насыщая издание таким количеством информации, от которого буквально рябит в глазах. Однако в этом деле перенасыщение сведениями может сыграть такую же негативную роль, как и недостаток информации.

Правила создания печатной рекламы

Правило № 1
Буклет должен содержать информацию – интересную, полезную и понятную потенциальным клиентам. Линии сгибов буклета являются как бы разграничителями между различными блоками информации. Это помогает в более ясной и демонстративной форме предъявить важную информацию.


Правило № 2
Человеческий мозг мыслит образами, поэтому графика воспринимается быстрее и эффективнее длинных предложений. Важно подобрать изображения (фото, графики, схемы, рисунки) соответственно содержанию. Они должны дополнять текст, способствовать его восприятию. Каждую иллюстрацию желательно подписать, указав, что на ней изображено, т.к. потребитель, зачастую, принимает решение о прочтении полиграфического изделия после просмотра рисунков.

Правило № 3
Лучшим вариантом заголовка буклета является словосочетание из 2-3-4 небольших хорошо знакомых слов, отражающих суть изложенной информации и способных побудить интерес потребителя. Заголовки лучше набирать 22 кеглем.


Правило № 4
Для текста использовать шрифты из раздела Sans Serif. Это позволяет заострить внимание потенциальных клиентов на определенных текстовых массивах. Sans Serif – это шрифт, в котором отсутствуют так называемые засечки, позволяющие глазу читателя скользить по тексту.

Правило № 5
Рекламную информацию следует располагать в привычной для читателей последовательности: слева направо и сверху вниз.

Правило № 6
Нельзя печатать большие по объему тексты вывороткой, т. е. белыми буквами по черному фону. 

Правило № 7
При размещении фото нужно руководствоваться главным правилом – максимум 4 фото на страницу формата А4. При этом нужно учитывать, что размер фото не должен по ширине превышать значения в 80 мм. Иначе фотографии могут занять столько пространства на странице рекламного буклета, что для текстового наполнения места просто не останется.


Правило № 8
Рекламные буклеты обычно изготавливают на мелованной бумаге из листа формата А4 (210х297 мм) или А3 (297х420 мм), с 1 или 2 сгибами, полноцветной печатью с двух сторон. Плотность бумаги выбирают от 115 до 300 г/м.

Правило № 9
Грубая и некачественная бумага, царапающая подушечки пальцев, вряд ли вызовет желание подержать буклет в руках подольше. Матовая или гладкая глянцевая поверхность, достаточная плотность и несминаемость буклета способствуют тому, чтобы человек как можно дольше хранил буклет.



Тема 5. Соціологічні методи вивчення громадської думки

Про заняття, проведене для херсонської команди читайте тут 

Правила складання анкети для опитування


1. Чітко розуміти, що хочете дізнатися (окреслити коло питань, сукупність яких за своїм змістом покликана створити достатній обсяг інформації, необхідної для вирішення завдань дослідження) 

2. Назва анкети. Цей елемент композиції анкети, здавалося б не відіграє помітної ролі в її застосуванні. Але потрібно знати що сама назва, ця перша ланка знайомства з нею респондентів, здатна відіграти велике значення в усій процедурі її заповнення залежно від того, чи імпонує вона настроям і установкам респондентів чи ні. Як правило назва складається з двох частин: предметної (про що повинна йти мова) і адресної (на кого 
розрахована анкета: “Анкета учня”, “Анкета студента”, “Анкета робітника” тощо).

3. Звернення до респондента.  Перед тим, як ви будете давати перелік питань, введіть респондентів у курс справи, дайте інформацію про суть опитування, його цілі і т.д.узагальнення нагромадженого матеріалу.
4. Питання в анкеті повинні бути конкретними.

3. Їх не повинно бути багато (10-15). Людина, яка буде на них відповідати не повинен думати, коли ж настане кінець цій анкеті. 

4. Які бувають питання для складання анкети? Прямі або непрямі, кількісні і якісні, питання на які є відповідь тільки «так» чи «ні», питання на які ви даєте запропоновані варіанти або ви можете попросити опитуваного дати свою відповідь.

5. Анкета повинна розумно бути складена з декількох видів питань.

6. Правилами побудови запитань:
- Однозначність. Запитання потребує від дослідника того, щоб запитання містило в собі лише одне запитання. У противному разі респондент буде дезорієнтованим, а його відповіді будуть строкаті й неповні.
- Стислість формулювання. Щоб респондент був уважний і сконцентрований, варто 
подбати про те, щоб питання було сформульовано якомога стисло, щоб в ньому не було 
зайвих слів. 
- Конкретність та визначеність.
- Доступність. Анкета повинна бути розрахована на певні соціальні кола опитуваних. Доступність запитання полягає не лише в простоті й зрозумілості окремих слів чи висловів. Доступним має бути зміст самого запитання.

Тема 4. Професіограма: структура, вимоги до складання

Про заняття, проведене для херсонської команди читайте тут

Поради фахівця - профінформатора Олени Віталіївни Хамзової.

  План складання професіограми:

1. Загальна характеристика професії
2. Санітарно-гігієнічні умови та безпека праці
3. Вимоги професії до працівника
4. Професійне навчання
5. Протипоказання до навчання та виконання професійних обовязків
6. Заробіток (в регіоні)
7. Перспективи зайнятості (в регіоні)
8. Підвищення кваліфікації
9. Інша інформація

Тема 3. Той, хто володіє словом: написання аналітичного публіцистичного звіту, художнього нарису

Про заняття, проведене для херсонської команди читайте тут


Поради щодо написання аналітичного звіту 


Звіт – це оперативний жанр журналістики, який не лише повідомляє, а й аналізує важливі суспільно-політичні події, для яких характерна дія, виражена словом. Як правило, звіт готують за результатами різноманітних засідань, зустрічей, конференцій тощо.  

Аналітичний звіт являє собою глибоке дослідження певної проблеми. У звіту є своя структура, якої необхідно дотримуватися. Ось кілька порад, які допоможуть вам побудувати звіт за всіма правилами.

Інструкція:
1. При написанні аналітичного звіту пам'ятайте, що він, насамперед, повинен мати чітку структуру, яку слід дотримуватися:
• титульний аркуш;
• зміст;
• введення;
• основна частина;
• висновок;
• список літератури;
• додатки.

2. Титульний лист - Це головна сторінка вашої роботи. Вкажіть інформацію про виконавця (ях) звіту. У змісті вкажіть інформацію про структуру звіту з нумерацією відповідних сторінок. У вступі поясніть відразу декілька пунктів: актуальність даної роботи, аналіз джерел отримання інформації по темі, методи, згідно з якими був складений звіт. Також розкажіть про цілі і завданнях, поставлених у рамках виконання звіту.

3. Оформляйте основну частину, розбивши її на кілька розділів (кожен повинен включати в себе підрозділи). У кожному пункті максимально чітко, логічно, послідовно викладати матеріал по темі, використовуючи різні джерела. При цьому не забувайте вказувати необхідні посилання.

4. На закінчення включайте коротку інформацію про проведені дослідження, а також власні висновки. У списку літератури джерела, використані для складання звіту, пишіть в алфавітному порядку. Включіть в додатка об'ємну інформацію, яка розглядалася при складанні звіту. Аналітичний звіт, виходячи з суті своєї назви, зобов'язаний представляти собою розгорнутий аналіз то чи іншої теми. Для цього проводите порівняння, вибудовуйте паралелі, робіть з цього висновки.



Поради щодо написання художнього нарису


Художний нарис поєднує в собі безліч елементів прози. Найбільш часто зустрічається тенденція писати нарис про відому людину. Так як, саме нарис дозволяє найбільш повно розкрити особливості характеру даної особистості.

Не варто забувати, що нарис – це жанр художній, тому він повинен володіти яскравою образністю, насиченістю метафорами і «промальованими» характерами головних героїв. 

Таким чином, люди, які прочитають нарис, будуть бачити образи своїх знайомих або себе, так як характер і поведінка в певних ситуаціях у багатьох людей подібна. Таким же чином читачі асоціюють себе з героями романів чи оповідань.

Принципи написання нарису.


Якщо вам належить стати автором нарису, то для початку ви повинні представити той результат, який ви хочете отримати. Нарис повинен володіти всіма перерахованими вище характеристиками. Варто дотримати соціологічний аспект і вирішити – яку проблему буде висвітлювати ваш нарис. Підготувати факти і перевірити їх достовірність.

Композиційно нарис повинен складатися з певного соціального питання, розкритого даними статистики, але при цьому вводиться ряд героїв. Опис ситуацій і поведінки персонажів повинен бути, як і в будь-якому оповіданні.

У середньому від теми і способу написання виділяється до 50 піджанрів нарису. Для зображення відомих особистостей зазвичай використовують портретний нарис, тому він розкриває характер і життєвий шлях цієї людини.

У випадку, коли соціальна проблема доповнюється ситуаціями за участю вигаданих персонажів, то такий нарис називається белетристичним. Для відображення максимально достовірної інформації використовується документальний нарис.

Головна цінність цього жанру – в яскравому художньому відображенні реально існуючої ситуації.


 

Тема 2. Широке море інформації: визначення інформаційних джерел для дослідження обраної професії

Про заняття, проведене для херсонської команди читайте тут

Рекомендації щодо складання списків літератури 

від завідуючої інформаційно-бібліографічним відділом ХОБД Давиди Ольги Вікторівни

ТЕОРІЯ. 
При складанні списку літератури найбільш часто використовується алфавітний принцип розташування джерел, при якому записи розміщуються за алфавітом прізвищ авторів або заголовків документів.
Предметно-тематичний принцип розташування застосовується в тому випадку, коли масив бібліографічних описів джерел розбивається на кілька предметно-тематичних розділів, кожен з яких має свій заголовок. Всередині розділу матеріал розташовується, як правило, в алфавітному порядку.
При хронологічному (по роках видання) принципі література розташовується по роках публікацій, а всередині року - в алфавіті прізвищ авторів і назв. Хронологічна послідовність дає уявлення про те, як розвивалося дослідження тієї або іншої частини галузі науки, окремого питання і т. д.
Персональний принцип передбачає відомості про якусь особу, а список літератури підрозділяється на два розділи : твори автора (праці, листи, спогади) і література про його життя і творчість. Всередині розділів часто застосовується хронологічний принцип, хоча можуть бути й інші варіанти.
Незалежно від обраного способу угруповання  починається  список використаної літератури, як правило  з офіційних документів (закони, постанови, укази і т. д.).
Бібліографічний опис — це сукупність бібліографічних відомостей про документ, його складову частину чи групу документів, які наведені за певними правилами, необхідні та достатні.

До складу бібліографічного опису входять такі відомості:
- заголовок;
- назва;
- відомості про відповідальність;
- вихідні дані: місце видання, видавництво, рік видання;
- область кількісної характеристики.
У бібліографічному описі застосовують умовні розділові знаки (знаки пунктуації), які служать для позначення меж ідентифікації області і елементів. Пунктуація в бібліографічному описі виконує дві функції - звичайних граматичних розділових знаків і знаків запропонованої  пунктуації, тобто знаків, що мають розпізнавальний характер для областей та елементів бібліографічного опису. Запропонована пунктуація (умовні розділові знаки) передує елементам і областям або укладає їх. Її вживання не пов'язане з нормами мови.
В якості запропонованої пунктуації виступають наступні  розділові знаки: 
. - Точка і тире
/ Коса риска
. точка
/ / Дві косі риски
, кома
() Круглі дужки
: двокрапка
[] Квадратні дужки
; Крапка з комою
+ Знак плюс
= Знак рівності
БІБЛІОГРАФІЧНИЙ ЗАПИС НА КНИГУ:
Бібліографічний запис складають, як правило, на мові тексту видання. Видання на інших мовах допускається описувати російською мовою. У цих випадках мова тексту обумовлюють у примітці.

Схема опису книг:
Заголовок опису (Ф. І. О. автора). Основний заголовок [Загальне позначення матеріалу ] : відомості, що відносяться до заголовку (підручник , навч. посібник, довідник і ін.) / відомості про відповідальність (автори, упорядники, редактори та ін.) - Відомості про видання (2 -е вид.). - Місце видання (місто) : Видавництво, рік видання . - Обсяг (кількість сторінок). - (Серія). – Примітка.
Приклад  бібліографічного  запису на книгу:
Кушнаренко, Н. М. Наукова обробка документів: підручник/ Н. М. Кушнаренко, В. К. Удалова. – 3-тє вид.  – К.: Знання, 2006. – 331 с.

АНАЛІТИЧНИЙ БІБЛІОГРАФІЧНИЙ ОПИС:
Аналітичний бібліографічний опис може бути складено на окремий твір (статтю, оповідання з журналу чи збірника) або частину твору (главу, розділ). 
Аналітичний опис складається з двох частин: 
- перша містить відомості про складову документа 
- друга – відомості про документ, у якому вміщено складову 
Вони розділяються знаком дві косі риски ( // ).  

Схема аналітичного бібліографічного опису:
Заголовок (Ф. І. О. автора). Основний заголовок : відомості, що відносяться до заголовку / відомості про відповідальність (інші автори ) / / Назва джерела (журнал, газета, збірник.). - Рік видання . - Номер джерела . - Сторінки .
При описі статей з журналів вказують прізвище автора, ініціали автора, назву статті та відомості, що відносяться до нього, після знака дві косі риси « / / » вказується назва журналу, рік видання, номер випуску та сторінки, на яких вміщено статтю.

Приклад аналітичного опису на статтю з журналу:
Брюховецький, В. С. Рукописи таки не горять, але ховають загадки! / В'ячеслав Брюховецький // Слово і час. – 2010. – № 10. – С. 77–79.  
Приклад аналітичного опису на статтю з газети :
Ярошенко, Т. О. Проєкт сприяння доступові до результатів досліджень в Україні / Тетяна Ярошенко // Свобода. – 2011. – 14 січ. (ч. 2). – С. 18.  
Поради від провідного бібліотекаря відділу обслуговування ХОБД Мішаткіної Марії Володимирівни

Черговий оператор цієї бібліотечної служби допоможе Вам знайти інформацію про книги, статті, Інтернет-ресурси, а також підібрати список літератури за конкретною темою.
Пошук здійснюється у каталогах бібліотек, які приймають участь у "Об'єднаній віртуальній довідковій службі", а також серед ресурсів мережі Інтернет.

Як задати питання?
Перш ніж задати питання, поцікавтесь, чи не знаходиться вже готова відповідь у "Архіві виконаних довідок". Там Ви зможете здійснити пошук по тексту питання, тексту відповіді, а також темі запиту.
Крім того, Ви можете самостійно пошукати інформацію, що Вас цікавить, у бібліотечних каталогах, на пошукових серверах або звернутися до довідкових служб інших бібліотек.
Для того, щоб задати запитання, Ви обов'язково маєте заповнити поля: Ім'я, місто, вибрати із списку тему запиту, а також сформулювати Ваш запит.
Формулюйте свій запит якнайконкретніше - це допоможе оператору служби дати Вам правильну відповідь. Питання типу "Тарас Шевченко" або "Біохімія" не приймаються.
Прохання не надсилати той самий запит декілька разів. Ваш запит з'явиться на наших сторінках лише разом із відповіддю. Підтвердженням прийняття Вашого запиту є повідомлення: "Ваш запит прийнято!"

Чи є обмеження?
Тематичний пошук здійснються лише за ресурсами, опублікованими українською або російською мовами.
Ми не даємо відповіді електронною поштою.
На запити, в яких містяться прохання про пошук готових творів, рефератів, курсових і т. ін. чергові бібліографи не відповідають - такі запити вилучаються.
Ми залишаємо за собою право також вилучати некоректні питання та репліки і переміщувати питання у більш відповідні рубрики.

Увага! В зв'язку з великою кількістю запитів ми змушені обмежити їх кількість протягом дня. Кількість запитів, що приймаються, будуть варіюватися в залежності від кількості чергових бібліографів у бібліотеках-учасниках. Крім того, від одного користувача приймається не більше одного запиту в день.
Кожний запит може містити лише одне запитання (всі інші ігноруються).
Чергові бібліографи працюють з понеділка по п'ятницю від 9 до 17 години. Запити, що надійшли післе 16.30, виконуються наступного дня. Запити, що надійшли у суботу та неділю (а також у святкові дні), ми намагатимемося виконати у понеділок (або в перший робочий день після свята).
У разі порушення будь-якої з умов "Віртуальної довідки" оператори мають право не відповідати на запит. 
  

Тема 1. Соціальні мережі: використання для комунікації в проекті


Про заняття, проведене для херсонської команди, а також кілька порад щодо роботи в групі проекту в соцмережі "ВКонтакте" - читайте тут

Група проекту - http://vk.com/club61501806

Скачати презентації, підготовлені тренером - Андрієм Жнивіним, автором кількох популярних проектів у соціальних медіа:
   
  


***
   
2012-2013 н.р.

До теми 5.
Написання статті, post'у в блог проекту. Практикум.

Рекомендації щодо написання постів до блогу:


1. Визначити тему посту, його мету та його читацьке призначення, тобто: для чого ви пишете? і хто ваш допис читатиме? – від того, якими будуть відповіді на цізапитання, залежатиме вибір стилю допису, відбір фактів та ілюстративних матеріалів, обсяг написанного. 

2. Зібрати матеріал. 

3. Набрати текст свого посту спочатку у текстовому редакторі Microsoft Word, - щоб виправити граматичні помилки та опечатки, а також зберегти текст у разі технічних негараздів. 

4. Скопіювати виправлений та вичитаний текст у програму для створення текстів простого формату («Блокнот») – це необхідно для очищення Вашого матеріалу від тегів Microsoft Word, які ускладнюють завантаження матеріалу в браузерах, а часто й призводять до технічних похибок (наприклад, шрифти різного розміру, різного стилю «з’являються» зовсім не там, де це потрібно автору). Тепер ваш матеріал готовий до опублікування – скопіюйте його і вставте у поле текстового редактора блогу. 

5. Якщо ви збираєтесь набирати текст статті безпосередньо у текстовому редакторі блогу (опція «Новий допис»), будьте уважними і використовуйте кнопку «Зберегти», не покладайтесь лише на автоматичнее збереження, щоб не втратити результати своєї праці у випадку технічного збою. 

6. Обрати яскравий, виразний заголовок, який зацікавить і приверне увагу відвідувача блогу. 

7. Стаття повинна бути досить короткою. 

8. Текст не повинен бути суцільним! Логічно розбивайте його на частини. 

9. Використати епіграф, якщо він є доречним, цитати, післямову і т. д. 

10. Розмістити ілюстрацій, фото, відео – це підсилює ефект сприйняття та розуміння тексту. 

11. Не забувайте вказувати ключові слова, що оптимізує пошук вашого посту у мережі (мітки). 

12. Пам'ятайте про те, що у вас є можливість локалізувати подію, про яку йдеться у дописі, - тобто: позначити на мапі місце дії (опція «Місцеположення») та створити постійне посилання на свій пост – для того, щоб його читачі могли робити посилання безпосередньо на певний пост, а не на блог у цілому. 


До теми 3.
Виготовлення слайд-презентації у програмі MS Power Point.

Про секрети створення слайд-презентації юним "профівцям" м. Херсона розповіла сертифікований спеціаліст із підготовки до публічних виступів із застосуванням слайд-презентації Оксана Стремоусова. Серед найголовніших правил вона виділила наступні:
  • Визначте ключове послання - одну ідею, яку ви хочете донести до глядачів.
  • Продумайте схему, розділи вашої презентації.
  • Переконайтесь, що ваш текст достатньо великий. (Будьте помітними.)
  • Належний контраст фону і тексту підвищить читабельність та покращить сприйняття ваших слайдів.
  • Використовуйте шрифти sans-serif (Arial, Verdana).
  • Шрифти-курсиви важче читати на екрані.
  • Використовуйте жирні шрифти, кольорові та різні розміри, щоб виділити текст.
  • Використовуйте зображення для повідомлення ідей, а не для прикрашання.
  • Уникайте анімацій та звукових ефектів.
  • Обирайте шаблони, що не обмежують простір та не відволікають увагу.
  • Уникайте складних таблиць та діаграм.
  • "Золоте" правило створення презентації: 10 слайдів, 20 хвилин виступу, 30 розмір шрифту.

До теми 2.
Фотографування. Опис фотографії.

Після заняття Ярослав Швець, художник-портретист, та Антон Крижановський, фотограф-дизайнер, поділилися порадами щодо фотогравування та складання підпису до фотознімків з командою херсонських "профі". Фахівці наголошують:

1. Не треба боятися помилок.
2. Не соромитися керувати процесом фотозйомки.
3. Пробувати знімати, навіть якщо спочатку спіткає невдача.
4. Буди відкритим та приязним до людей, яких фотографуєте.
5. Ретельно вивчити інструкцію своєї фотокамери.
6. Удосконалювати навички фотозйомки.
7. Консультуватися з фотомайстрами.



До теми 1. 
Інтерв'ю. Тренінг з інтерв'ювання та обробки матеріалу для опублікування.

Келеберда К. Б. Как правильно брать интервью : советы начинающим интервьюерам 
- файл у форматі *pdf
- файл у форматі *doc

Відеозапис заняття за темою 1 - "Інтерв'ю". Заняття для групи учасників проекту,  що працює на базі обласної бібліотеки для дітей - восьмикласників з м. Херсон, проводить Кєлєберда Ксенія Борисівна, головний редактор газети освітян Херсонщини "Джерела", редактор молодіжної газети "Бивні".

Частина 1.
http://youtu.be/WkdffwTenLs 

Частина 2.
http://youtu.be/PvVRFU0e5MY

Частина 3.
http://youtu.be/NPTOhcIPy2U
 
Частина 4.

http://youtu.be/Os5I2sjW8Y8
  

  ***

Презентаційне відео проектуhttp://youtu.be/GTkLPGbg7P8

Немає коментарів:

Дописати коментар